Společnost Hurtigruten
Vyberte si jednu ze tří různých cenových kategorií- BASIC, SELECT a PLATINUM.
Základní služby za přijatelnou cenu Kategorie BASIC vám nabízí přístup ke všem našim základním službám za nejnižší cenu. V ceně je zahrnuta plná penze.
Zlatá střední cestaKategorie SELECT zahrnuje plnou penzi, dále si můžete zvolit preferovaný čas stolování, kategorii kajuty a číslo kajuty. V ceně je také zahrnuta bezplatná wi-fi, a po dobu plavby budete mít k dispozici čaj a kávu. Máte také možnost rezervovat nejvyšší kategorii kajut a tou je Expedition Suites.
Nejvyšší kategorie Kategorie Platinum zahrnuje plnou penzi, navíc si můžete vybrat z našeho jídelního lístku a la carte, kdykoli budete chtít. K dispozici máte také nápojový balíček, který je zahrnut u večeří. Navíc máte v PLATINUM programu 2 výlety v ceně a to u všech 11 a 12 denních plaveb anebo 1 výlet v ceně u 6 a 7 denních plaveb. V ceně jsou také zahrnuty transfery z Bergenu, Trondheimu a Kirkenesu. V den nalodění na Vás bude čekat dárek na přivítanou.
(1) Výběr přesného umístění kajuty pouze na trasách Bergen-Kirkenes-Bergen a Bergen-Kirkenes-Trondheim (5) Podle uvážení kapitána a podléhající bezpečnostním omezením |
Praktické informace pro cestujícíAktivity na lodi Abyste si z plavby odnesli co nejvíce krásných cestovatelských zážitků, nabídneme vám na lodi několik zajímavých aktivit často spojených s prezentacemi a odborným výkladem našich průvodců. Veškeré aktivity, které probíhají jak na lodi, tak venku jsou závislé na ročním období a aktuálním počasí. Doporučujeme se zúčastnit nabízených akcí, které na vás čekají a s jejichž programem se můžete předem seznámit při každodenním setkání s naším expedičním týmem.
Alkohol Vzhledem k přísným norským zákonům týkající se konzumace a omezení pití alkoholu, a současně z důvodu bezpečnosti našich hostů se alkohol, který nebyl zakoupen na palubě lodi nesmí konzumovat na žádném veřejném prostoru lodi ani ve vaší kajutě. Hosté si mohou na palubu s sebou přinést dvě neotevřené láhve (maximálně však 1,5 litru), tyto se však musí odevzdat na recepci a budou vráceny na konci naší plavby.
À la carte menu Naše nabídka a la carte menu je připravována z těch nejkvalitnějších produktů od místních dodavatelů a je opravdovým gurmánským zážitkem. Pro ty, kteří mají zaplacenou klasickou plavbu s plnou penzí, je možné za malý příplatek si objednat i volbu menu a la carte. Nabídka a la carte menu je zahrnuta v našem Platinovém balíčku pro cesty podél norského pobřeží.
Na většině našich lodí se menu a la carte podává v oddělených restauracích. Na palubách lodí MS Midnatsol, MS Trollfjord a MS Finnmarken jsou vyhrazeny samostatné jídelny pro hosty s volbou tohoto menu, kde si můžete vychutnat večeři o několika chodech dle vašeho výběru. Vybrat si můžete ze čtyř různých předkrmů, pěti hlavních chodů, čtyř druhů dezertů a samozřejmě můžete ochutnat i náš slavný sýr. V nabídce je také několik nápojových a vinných balíčků. Nabídku a la carte menu si můžete objednat až při příchodu na loď, nedá se objednat před vaší plavbou.
Na palubě lodi MS Lofoten můžete ochutnat speciální nabídku menu z 60. let. MS Vesterålen nemá v nabídce a la carte menu.
Kajuty Pro plavby Bergen – Bergen, Bergen – Kirkenes – Trondheim si můžete zvolit konkrétní kajutu, ve které si přejete být ubytováni (pokud jsou dostupné) a to bez příplatku. Na našich 6 a 7denních plavbách nabízíme možnost vybrat si kajutu za poplatek v závislosti na aktuální dostupnost.
Pro všechny ostatní plavby (pokud se rozhodnete nezaplatit zvláštní příplatek) vám na palubě vybereme kajutu sami. Mějte, prosím, na vědomí, že výhled z kajuty může být v některých případech omezen záchrannými čluny. Proto doporučujeme se informovat na typ kajuty již při rezervaci, náš tým vám rád poradí s nejlepším výběrem kajuty.
Kafeterie Teplé a studené nápoje a malé občerstvení je možné zakoupit na palubě v naší kafeterii, která je obvykle otevřena 24 hodin denně. V zimních měsících se otevírací doba může lišit – aktuální otevírací doba je k dispozici na informačních cedulích na palubě lodi.
Změny itineráře a výletů Počasí podél norského pobřeží je nepředvídatelné a může se stát, že ovlivní plánovaný itinerář či naplánované výlety. Výlety a program jsou také omezeny minimálním nebo maximálním počtem účastníků.
Checking in a out Platí pro všechny přístavy
Bergen - odbavení
Odbavení / nalodění automobilů
Check out information
Check out probíhá dříve v uvedených přístavech:
Zavazadla: Manipulace se zavazadly není zahrnuta v ceně. Na lodi si nosíte svá zavazadla sami, mimo lodí vyplouvající z Bergenu. Na palubu si můžete vzít zavazadla do hmotnosti 50 kg. Nabízíme také možnost zavazadla umístit v zavazadlovém prostoru v uzamykatelná místnosti ( na vlastní odpovědnost ). Společnost Hurtigruten není zodpovědná za ztracená zavazadla, proto v žádném případě nenutíme cestující, ukládat si svá zavazadla do tohoto zavazadlového prostoru. V případě nadměrných / těžkých zavazadel budou tato zavazadla počítána jako náklad a budou zpoplatněna dle ceníku.
Dětský koutek Na vyjmenovaných lodích je k dispozici malý prostor na hraní pro děti: MS Trollfjord, MS Midnatsol, MS Finnmarken, MS Richard With, MS Nordlys a MS Vesterålen.
Informace k plavbě V případě, že jste si vaší plavbu rezervovali prostřednictvím cestovní kanceláře / agenta, je vyžadováno, abyste s námi po celou dobu komunikovali pouze prostřednictvím této cestovní kanceláře / agenta.. Pokud jste si objednali plavbu přímo u nás, pošleme veškeré informace týkající se plavby na cestujícího, který je uveden jako kontaktní osoba. Prosíme proto při korespondenci s námi vždy uvádět referenční číslo vaší rezervace.
Během krátké doby potvrdíme vaši rezervaci se všemi informacemi o cenách, případných letenkách, pokud jsou objednány a dalšími doplňujícími informacemi a službami, které si můžete pro danou plavbu přikoupit.
V době hlavní sezony nebo při rezervaci méně než 8 týdnů před plavbou, může trvat potvrzení vaší rezervace déle, a to hlavně z kapacitních důvodů, kdy se pro vás snažíme vybrat tu nejoptimálnější kajutu, hotel nebo letenku, tak aby vše vyhovovalo vašim požadavkům a představám. Následně vám bude zaslána faktura. Pokud cestujete s přáteli a chcete dostávat dokumenty pro jednotlivé členy samostatně, uveďte, prosím, tuto skutečnost již při rezervaci – jinak budou všechny doklady zasílány pouze kontaktní osobě, která byla uvedena při rezervaci. Vaše lodní lístky vám budou zaslány přibližně 7-14 dní před odjezdem.
Kreditní karty a možnosti placení Na palubě všech lodí jsou akceptovány norské koruny (NOK), dále také většina měn může být na palubě směněna za norskou měnu. Na palubě přijímáme platební karty Visa, American Express, MasterCard and Diners Card. Nabízíme také možnost zřídit si na palubě tzv. Cruise card, na kterou vám bude evidována veškerá útrata, kterou uhradíte na konci vaší plavby. Doporučujeme mít u sebe alespoň malou hotovost norských korun (NOK). Hlavní známé kreditní karty jsou v Norsku přijímány s výjimkou malých podniků / barů / kaváren, kde při platbě kreditní kartou můžete být požádáni o prokázání totožnosti.
Drony Za žádných okolností není dovoleno používat drony, řízené cestujícími, a to kvůli všeobecné bezpečnosti, ale také z důvodu ochrany osobní bezpečnosti cestujících.
Elektrické napětí Na palubách všech lodí je standartní napájení 220 V, které vyžaduje 2-pólovou evropskou zástrčku. Pokud budete potřebovat adaptér, vezměte si ho, prosím, s sebou.
Nalodění/vylodění Lodě Hurtigruten se z přístavu v Bergenu vypravují z Hurtigruten Terminal, Nøstegaten 30, N-5010 Bergen. Pokud na cestu do přístavu využijete služeb taxi služby, požádejte řidiče, aby vás dovezl na „Hurtigruten Terminal“. V terminálu jsou k dispozici uzamykatelné skříňky na zavazadla, za které zaplatíte 30 NOK (3x10 NOK). Terminál je otevřený pro odbavení zavazadel od 13:00 do 14:30. Odbavení cestujících začíná v 5:00 a nástup na palubu je možný od 16:00 do 19:30. Kajuty jsou k dispozici od 18:00. Poslední možnost odbavení na palubě je 19:30 s platností pro celý rok a všechny plavby.
V terminálu nejsou k dispozici žádné restaurace, cestující mají ale možnost navštívit a prohlédnout si přístav v Bergenu až do doby nalodění. První večeře se podává formou bufetu obvykle mezi 18:00 -21:00. Hosté najdou program své cesty v obálce, kterou obdrží při odbavení.
Při vylodění v Bergenu budou vaše zavazadla dopravena na pás pro zavazadla. Poslední den plavby budete požádáni o vyklizení kajuty několik hodin před vplutím do přístavu. Aktuální časy a informace o manipulacích se zavazadly jsou k dispozici u personálu lodi.
Výlety Z kapacitních důvodů doporučujeme rezervaci výletů předem, protože se může stát, že později nebude rezervace možná. Výlety zakoupené až na palubě je nutné uhradit v NOR a jejich cena se tak v důsledku kolísání kurzu může lišit o katalogové nabídky. Výlety se mohou rezervovat do 4 týdnů před plavbou. Pokud se rozhodnete pro platbu kreditní kartou je možná rezervace programu do 2 týdnů před plavbou. Výlety a jejich obsah podléhají omezením z důvodů minimálního / maximálního počtu účastníků a také z důvodu povětrnostních nebo místních podmínek.
Balíčky výletů Z nejoblíbenějších výletů jsme pro vás sestavili tři balíčky, které obsahují to nejlepší z našich výletů. Každý z nich si můžete objednat a mít tak jistotu, že o tyto zážitky nepřijdete.
Fitness/posilovna Posilovna, vířivky a sauna jsou k dispozici jen na některých lodích.
Letenky Pokud potřebujete pomoci s rezervací letenek, náš tým vám s tímto rád pomůže. Některé naše plavby jsou prodávány již s letenkou zahrnutou v ceně.
Spropitné Na lodích Hurtigruten není běžnou praxí dávat personálu spropitné. Pokud však budete chtít ocenit členy posádky za mimořádné služby odměnou, najdete v restauraci na palubě krabičky a obálky k tomuto účelu určené.
Asistenční pes na palubě Asistenční pes může být s cestujícím na palubě ve vyhrazených kajutách, může se pohybovat ve všech veřejných prostorách lodi s výjimkou restaurace, kdy je nevidomým nebo zrakově postiženým cestujícím k dispozici jeden z členů posádky. Pomoc posádky nevidomým/ zrakově postiženým je k dispozici vždy a kdykoliv na vyžádání.
Pokud potřebujete pomoci s rezervací hotelového pokoje pro ubytování před anebo po vaší cestě s námi, kontaktujte, prosím vašeho agenta nebo rezervační tým, pokud jste si plavbu zakoupili napřímo od nás. Hotely, které máme v nabídce odpovídají standardu 3 nebo 4 hvězdičkových hotelů. V Norsku není oficiální systém hodnocení hotelů, ale všechny hotely mají vlastní sociální vybavení (mimo hotelu Snowhotel v Kirkenes). Jedno lůžkové pokoje mohou být menší než jsme zvyklí. Některé jednolůžkové pokoje se mohou využít jako dvoulůžkové, jiné jsou naopak výhradně jen s jedním lůžkem. Některé hotely si mohou účtovat určité poplatky za zařízení např. sauny.
Pojištění Nemoc, nehoda nebo neočekávaná situace by mohla způsobit, že budete muset vaši plavbu zkrátit nebo ji dokonce celou zrušit. Vzhledem k tomu, že dovolená, do níž počítáme také naše plavby je vždy významnou investicí, je proto podmínkou, pokud uzavíráte smlouvu přímo s námi, že každý cestující má uzavřené cestovní pojištění platné po celou dobu plavby, pokrývající zrušení rezervace a poskytnutí lékařské péče pro případ nemoci nebo zranění i případné repatriace v zámoří. Prosíme vás při rezervaci zájezdu o udání názvu vaší pojišťovny spolu s telefonním číslem pro 24hodinové spojení v případě potřeby.
Informační schůzka Před vyplutím z Bergenu a Kikenesu je pro všechny cestující povinná informační a bezpečnostní schůzka. Na každé lodi je vždy určen vedoucí expedice, který poskytuje veškeré informace, seznamuje vás s denním programem a je si u něj možné zakoupit výlety. Příležitostně může tyto informace a služby poskytovat i recepce. Všichni naši průvodci hovoří norsky, anglicky a německy.
Internet Na našich lodích je možné bezdrátové připojení pro vaše počítače, tablety, telefony a další elektroniku. Lodě nabízející plné pokrytí WiFi mají tuto službu zpoplatněnou za ceny uvedené v tabulce níže. Mějte prosím na paměti, že pokrytí je omezené a síla bezdrátového připojení může kolísat. Je proto vhodné pro komunikaci na sociálních sítích, e-mailu a běžného internetového vyhledávání. Připojení není vhodné pro přímé video přenosy. Lze jej používat až na dvou zařízení na jednou.
Jazyky Norština a angličtina jsou oficiálními jazyky na našich lodích. Personál recepce a část obsluhy také hovoří německy. Naši průvodci ovládají všechny tyto jazyky.
Prádelna Na všech lodích je k dispozici prádelna s pračkami, sušáky a žehličkami. Na recepci si můžete zakoupit žetony na tyto služby.
Místní doprava / doprava z přístavů Pro kratší verzi plavby nabízíme možnost přijet do vámi vybraného přístavu a nalodit se na palubu lodí Hurtigruten a plout do vámi vybrané konečné zastávky. Toto je ideální řešení pro cestující, kteří se nemohou zúčastnit celé plavby po pobřeží. Vyberte si místo odjezdu a počet nocí strávených na palubě, nebo nás požádejte o sestavení balíčku přímo pro Vás. I mnoho místních lidí využívá našich služeb k přepravě mezi jednotlivými přístavy.
Zavazadla Manipulace s vašimi zavazadly není zahrnuta v ceně vaší plavby. Na lodi si vaše zavazadla přenášíte sami, kromě přístavu Bergen, kde je manipulace se zavazadly poskytována.
Stravování Snídaně je podávána již od 7:30 hod., oběd od 12:00/13:00 hod. a večeře od 18:30. Během hlavní sezóny mohou být dva časy obědů a večeří, jejich čas se zobrazuje na informačním panelu na palubě lodi. Plavba začíná večeří formou bufetu a končí připravenou svačinou. Snídaně se skládá z širokého výběru uzenin, sýrů, vajec, cereálií i ovoce, společně s čerstvě upečeným chlebem. Nemohou nechybět norské „Sveler“ vafle, které jsou vždy součástí snídaně. Balíček All-inclusive zahrnuje několik bufetů a menu, avšak pro hosty, kteří chtějí prožít kulinářské zážitky je k dispozici nabídka à la carte za malý příplatek. Ceny na palubě lodi jsou obdobné jako na norské pevnině.
Lékařská pomoc Na palubě se nenachází doktor ani lékárna. Celá posádka je ale řádně vyškolena k poskytnutí první pomoci. Pokud je vyžadována naléhavá zdravotní pomoc, loď připluje k pevnině, kde již bude čekat odborná pomoc.
Půlnoční slunce Půlnoční slunce je přírodní jev, který způsobuje, že sluneční svit je viditelný 24 hodin denně. Tento jev nastává jen v oblasti severně od polárního kruhu. V níže uvedené tabulce jsou data výskytu tohoto jevu.
Mobility Na našich lodích jsou vždy vítáni také cestující, kteří nejsou plně mobilní a všechny lodě (s výjimkou MS Lofoten) mají alespoň jednu kabinu pro cestující s invalidním vozíkem. Naši zaměstnanci se také při nahlášení této skutečnosti, pokusí rezervovat vhodné hotelové pokoje. Cestující musí mít svůj invalidní vozík (standartní rozměry). Hosté, kteří jsou schopni se pohybovat bez pomoci invalidního vozíku, nemusí mít sebou doprovod, naopak cestující, kteří potřebují asistenci, mohou mít sebou na lodi doprovod. Prosíme, abyste toto nahlásili svému agentovi při rezervaci plavby. V norských přístavech se nachází pomocná rampa / můstek pro nalodění a vylodění invalidního vozíku. Výlety, které nabízíme během našich plaveb, nejsou upraveny pro cestující, kteří mají větší potíže s mobilitou. O výletu, který by pro Vás byl vhodný, se prosím, poraďte s vaší cestovní agenturou nebo u zkušeného průvodce na palubě lodi. Je velmi důležité, abyste nás při rezervaci informovali o speciálních požadavcích a my tak mohli učinit nezbytná opatření, abyste se na vaší plavbě cítili bezpečně a příjemně.
Hluk na palubě Během kotvení v přístavech s nepřetržitým provozem, kdy probíhá nakládka / vykládka zboží může být v některých kajutách slyšet hluk a cítit vibrace. Toto vždy záleží na umístění kajuty a typu lodi.
Zvířata Na našich lodích jsou povoleny domácí zvířata a asistenční psi. Na delší plavby však nedoporučujeme brát vaše domácí mazlíčky s sebou. Domácí mazlíček musí mít vlastní klec a musí zůstávat v kajutě. Venčení mazlíčků je možné, jen když loď kotví v přístavu. Vzhledem k některým specifickým zvláštnostem, které jsou spojeny s přítomností zvířat na palubě, vás žádáme o předchozí konzultaci s naším zákaznickým servisem před vaší rezervaci vaší plavby.
Polární noc Polární noc je jev, který nastává za hranicí polárního kruhu, kdy po dobu nejméně jednoho dne nevystoupí Slunce nad obzor a tedy zde není přirozené sluneční světlo. V tabulce níže naleznete data a místa, kde můžete zažít polární noc.
Přístavy Naše lodě na plavbě z Bergenu do Kirkenesu navštíví 34 přístavů. Jména jednotlivých přístavů vám rádi zašleme na vyžádání.
Železniční doprava Norské státní železnice vám nabízí skvělý, i když omezený systém spojení mezi městy Oslo, Bergen, Trondheim a Bodø. Většina vlakových souprav nabízí cestování první a druhou třídou, s palubním servisem umožňující objednat si občerstvení nebo jsou vybaveny jídelními vozy. Veřejné telefonní automaty jsou k dispozici ve všech rychlíkových soupravách a dálkových vlacích. Všechny dveře ve vlacích jsou dostatečně široké a je zde i prostor pro uložení objemných zavazadel nebo lyží.
Bezpečností a informační schůzka Bezpečnostní instruktáž v Bergenu je povinná pro všechny cestující před vyplutím lodi z přístavu. Po odbavení a před vyplutím navštivte první patro terminálu, kde náš personál, v pravidelných intervalech, provádí bezpečnostní instruktáž. Celá instruktáž trvá 10 až 15 minut, první instruktáž se koná v 15:45 a obsahuje ukázku použití záchranných vest pokud bude vyžadována evakuace z lodi nebo během jiné nenadálé situace během plavby. Tato instruktáž je povinná a platí i pro ty cestující, kteří již se společností Hurtigruten cestovali dříve. Máte samozřejmě možnost se našich instruktorů zeptat, máte-li nějaké obavy či otázky týkající se bezpečnosti na palubě.
Po ukončení instruktáže se, prosím, ihned naloďte. Poslední instruktáž se uskuteční v 19:30. Hosté, kteří se do této doby na instruktáž nedostaví, musí absolvovat toto školení na palubě v 20:00, než loď opustí Bergen
Je také dobré se seznámit s příručkou pro nouzové postupy, která je umístěna přímo na dveřích vaší kajuty nebo ve veřejných prostorách lodi. Na recepci se můžete kdykoliv zeptat, pokud máte jakékoliv nejasnosti či pochybnosti. V přístavech probíhá spousta aktivit (nakládka aut, zboží, manipulace s předměty) – buďte proto na těchto místech opatrní a pozorní. V zimních měsících jsou venkovní paluby kluzké a zledovatělé, je proto ve vašem zájmu zvýšená opatrnost. Na palubě lodi si také můžete zakoupit potřebné nebo chybějící zimní vybavení.
Jízdní řád / harmonogram plavby Všechny lodě společnosti Hurtigruten dodržují jízdní řád a harmonogram. Při návštěvách přístavů se ujistěte, že budete vždy včas zpátky na palubě. Čas odjezdu se vždy zobrazuje na můstku. Bohužel lodě nemohou čekat na opozdilé pasažéry. Pokud nebudete včas na palubě, budete se muset na vlastní náklady dopravit do dalšího přístavu.
Obchody Lodě lodní společnosti Hurtihruten mají na palubě obchody, které mají v nabídce místní produkty, suvenýry, pletené zboží, knihy, pohlednice, poštovní známky a omezený sortiment toaletních potřeb. Na MS Lofoten je jídelna, která tento sortiment prodává.
Kouření Kouřit je povoleno na venkovních palubách a to jen na místech k tomu určených. Kouření je však i zde zakázáno, kotví-li loď v přístavu nebo tankuje palivo. V těchto případech budete personálem na tyto skutečnosti upozorněni předem. V kajutách je přísný zákaz kouření, toto porušení je trestáno velkou pokutou.
Speciální požadavky Máte-li jakékoliv speciální požadavky (např. speciální dieta nebo požadavky na ošetření) informujte náš zákaznický servis ještě před rezervací vaší plavby. Budeme se snažit vám ve všem co nejvíce vyhovět, ale ne vše můžeme garantovat. Některé vaše požadavky nemohou být zahrnuty do smluvních podmínek.
Stabilizátory S výjimkou MS Lofoten jsou všechny lodě vybaveny stabilizátory proti vlnám.
Mobilní telefony Na palubě můžete běžně používat mobilní telefony, kvalita signálu se může místy lišit. Doporučujeme si u vašeho operátora zjistit ceny hovorů v zahraničí.
Transfery Poplatky za parkování na letišti, přeprava vlakem, minibusem, taxi není obvykle zahrnuta v ceně. Veškeré podrobnosti k vaší plavbě vám zašleme společně s dokumenty „Informace o příjezdu a odjezdu“, které obdržíte před plavbou. Transfery do Bergen, Oslo, Kirkenes, Trondheim a Tromsø jsou zahrnuty v ceně, pokud jste si tyto služby objednali předem a jsou popsány v zaslaných dokladech. Pokud vaše rezervace neobsahuje tyto služby, můžete si některé transfery ještě přiobjednat před vaším příjezdem.
Cennosti Nemějte u sebe vyšší částky v hotovosti a veškeré cenné předměty včetně mobilních telefonů a fotoaparátů nenechávejte bez dozoru.
Osobní automobily Na našich lodích je také možnost zaparkovat osobní automobily, což vám dává jedinečnou příležitost svůj vůz využít k výletům. Maximální rozměry vozidel naleznete na webových stránkách konkrétních lodí.
Co nosit na palubě/dress code Dress code na palubě je neformální, to platí i pro večeře, někteří naši hosté ale často vnímají večeři jako společenskou událost a oblékají se do slavnostnějšího oblečení.
Počasí v Norsku se může měnit v průběhu několika málo hodin. Doporučujeme proto vrstvené oblečení, které umožňuje rychlou adaptaci aktuálnímu počasí. Vhodné je prodyšné a nepromokavé oblečení a funkční prádlo. Teplá čepice, rukavice a šála se doporučuje v zimních měsících. Důležitá je také pevná obuv, hodit se mohou i trekingové hůlky.
Vhodné oblečení a vybavení po celý rok:
Oblečení vhodné na zimu, jaro a podzim.Během těchto období může být během plavby opravdu velká zima, proto doporučujeme se vybavit telým oblečením.
Oblečení vhodné na jaro
|